fout met aansluiten rotor

Moderator: pe1br

Post Reply
PA3MI
Posts: 3
Joined: Tue Apr 19, 2016 10:09 pm

fout met aansluiten rotor

Post by PA3MI »

Ik heb een fout gemaakt met het aansluiten van de rotor controller, eigen domme fout, de rotor controller deed het perfect met mijn Stolle Rotor.

Heb de aansluiting van de middenpoot van de potmeter verwisseld met de aansluiting van de motor rem en die heb ik bij de Stolle motor niet nodig. (heb de Stolle Rotor gemodificeerd, nu 6 aansluitingen ipv 5.

Helaas doet de rotor controller het nu niet meer, baal er ontzettend van. Krijg na het aanzetten, dat de 2 blauwe leds branden en zwarte blokken in het lcd scherm. :shock: :shock:

Nu mijn vraag, moet ik hem nu als verloren beschouwen of kan het zijn dat 1 van de IC's het begeven heeft en dat er nog hoop is.
pe1br
Posts: 66
Joined: Thu Apr 14, 2016 3:37 am

Re: fout met aansluiten rotor

Post by pe1br »

Mooi dat het werkt met je stolle rotor (is dit een model met potmeter of heb je die er zelf ingebouwd ?).

Ik denk dat de microcontroller het begeven heeft.
Soms wil opnieuw programmeren wel helpen en anders is deze wel te vervangen.
Stuur mij even een mailtje dan spreken we af in het Hamnus of ik stuur je een nieuwe op.

We staan vandaag ook in Bentheim met de afdeling dus ik kan er een meenemen.
PA3MI
Posts: 3
Joined: Tue Apr 19, 2016 10:09 pm

Re: fout met aansluiten rotor

Post by PA3MI »

In de stolle Motor, zat al een potmeter alleen heb de aasluiting veranderd, aarde van de motor en middenpool van de potmeter zaten aan elkaar heb dit nu gescheiden.

Ik had je gesproken in Bentheim en na de tijd nog weer gezocht, maar had begrepen dat je toen al weg was, ik kom binnenkort wel even op het hamnus, het is mij nog niet gelukt om hem her te programeren. Als ik weet wanneer ik kan, laat ik het je ff weten.
pe1br
Posts: 66
Joined: Thu Apr 14, 2016 3:37 am

Re: fout met aansluiten rotor

Post by pe1br »

Ik ben vanavond in het Hamnus.

Eigenlijk elke maandag avond wel en natuurlijk volgende week woensdag op de afdelingsavond.
pe1br
Posts: 66
Joined: Thu Apr 14, 2016 3:37 am

Re: fout met aansluiten rotor

Post by pe1br »

Ik heb de Atmel controller geprogrammeerd en al in het Hamnus gelegd met een stikker met jou call er op.
Ligt in de kast achter de bar.
Post Reply